Crearan el primer llibre de receptes de peix per als infants

El Gremi de Majoristes de Peix i la Fundació Dieta Mediterrània signen un conveni per a la promoció del consum del peix als nens

El Gremi inaugurarà el primer trimestre de 2010 el Centre Interactiu del Peix, un projecte pioner a Europa per a promoure l’alimentació saludable en els infants

15/10/2009. El president del Gremi de Majoristes de Peix de Barcelona i Província (GMP) i del Mercat Central del Peix de Mercabarna, Leandre Serra, i el Director General de la Fundació Dieta Mediterrània, Joan Castells, han signat un conveni de col•laboració per a promocionar conjuntament el consum del peix. Amb aquest conveni es vol actuar tant en la promoció de la Dieta Mediterrània en la població infantil i l’àmbit familiar, específicament pel que fa als productes de la pesca, com en la promoció dels productes propis de la Dieta Mediterrània en els mercats nacional i internacional.

Entre les accions immediates del conveni destaca la participació activa i l’assessorament de la Fundació Dieta Mediterrània en el Centre Interactiu del Peix (CIP), que impulsa el GMP amb el recolzament de la Generalitat de Catalunya, i que s’inaugurarà el primer trimestre de 2010. Una altra de les iniciatives conjuntes és l’edició del primer llibre amb receptes de peix adreçat a la població infantil i que podran ser elaborades pels nens i les nenes. “A través d’aquest conveni volem promoure prioritàriament accions d’educació alimentària adreçada als infants”, explica Joan Castells. D’entre les activitats que desenvolupa la Fundació en aquest sentit, destaquen els tallers en el que nens i nenes participen en la preparació del peix, finançats a Catalunya pel Departament d’Agricultura i Acció Rural. “Un dels darrers estudis que hem realitzat demostra que el 18% dels nens d’entre 8 i 12 anys enquestats no havien provat mai la tonyina en conserva”, apunta Castells. “Quan fas participar el nen en el menjar té una altra dimensió”

El conveni entre el GMP i la Fundació Dieta Mediterrània forma part de les accions de renovació del sector del peix comercial a Catalunya, impulsades pel GMP, d’entre les quals destaca la creació del Centre Interactiu del Peix, CIP, un ambiciós projecte educatiu, pioner a Europa, per a promoure el coneixement del peix i la dieta saludable en la població infantil i les famílies, i on la Fundació Dieta Mediterrània disposarà d’un espai exclusiu. “Volem que els infants valorin no només el que els hi posen al plat sinó els valors afegits, és a dir, tot el procés pel què passa el peix des que es pesca fins que arriba a la taula”, afirma Leandre Serra.

El CIP, que s’ubicarà a les instal•lacions del Mercat Central del Peix a Mercabarna, estarà específicament dedicat al peix comercial: varietats, procedències, professionals que hi intervenen i beneficis per a la salut, entre d’altres aspectes, tot mitjançant recursos museístics contemporanis per a que la visita resulti didàctica i divertida alhora.

Per la seva banda, la Fundació Dieta Mediterrània compta amb una trajectòria de més de 10 anys dedicada a la investigació i la difusió dels avantatges de la Dieta Mediterrània i dels productes que la componen. Una de les primeres accions de col•laboració entre ambdues organitzacions ha estat l’adhesió del GMP a la candidatura per a la inscripció de la Dieta Mediterrània a la llista representativa del patrimoni cultural de la UNESCO, que compta amb el suport del sector majorista del peix d’Espanya a través d’ANMAPE i del sector detallista del peix de Catalunya.