Un projecte pioner impulsat pel Gremi de Majoristes de Peix de Mercabarna

Bon Preu i Sorli Discau se sumen al Centre Interactiu del Peix de Mercabarna

Obrirà les seves portes abans de l’estiu

15/02/2010. Les cadenes catalanes de supermercats Bon Preu i Sorli Discau col•laboraran en el desenvolupament i promoció del Centre Interactiu del Peix, un projecte pioner a Catalunya i Espanya que obrirà abans de l’estiu. Així queda recollit en sengles convenis subscrits entre el Gremi de Majoristes de Peix de Mercabarna i les cadenes de supermercats. El Centre Interactiu del Peix, amb un inversió de 500.000 €, és un espai museogràfic atractiu i modern especialitzat en el peix comercial que s’ubicarà a Mercabarna.

Segons els convenis subscrits, el Gremi de Majoristes de Peix i les empreses Bon Preu i Sorli Discau col•laboraran en accions conjuntes per promoure el consum de peix, especialment entre els mes joves. En aquest sentit, Sorli Discau i Bon Preu donaran suport al consum de peix en els seus establiments i dissenyaran conjuntament amb el Gremi actuacions de promoció.

El president del Gremi de Majoristes de Peix de Mercabarna, Leandre Serra, afirma que ''és molt important que empreses catalanes de llarga trajectòria, marcades per la qualitat i el compromís recolzin, s’impliquin i confiïn en el projecte del Centre Interactiu del Peix. El CIP és un projecte de país, compromès amb els infants i els joves, i alhora un nou equipament per a Catalunya. Des del Gremi estem fent un gran esforç per impulsar-lo, per això és tan gratificant que empreses privades i organismes públics ens donin el seu suport''. En aquest sentit, altres entitats que col•laboren en el projecte són la Fundació La Caixa i la Fundació Dieta Mediterrània.

El Grup Bon Preu compta actualment amb 122 establiments repartits per tot Catalunya amb les ensenyes Bonpreu, Esclat i Orangutan a més de 14 benzineres Esclatoil. Bon Preu sempre ha fet accions per promocionar la salut alimentària a través dels seus supermercats.

Per la seva banda, Sorli Discau, amb 87 anys d’història, compta amb prop de 100 supermercats a les comarques catalanes i més de 2.000 treballadors, dels quals el 90% té contracte fixe. La companyia catalana inicia aquest any 2010 una aposta ferma per la divulgació, envers els seus clients i col•laboradors, de la pràctica de bons hàbits alimentaris i nutricionals. La seva participació en aquest Centre Interactiu del Peix s’engloba, doncs, dins d’aquest àmbit d’actuació que pertany al seu programa de sostenibilitat “La SuperMaduixa estima el món”.

El Centre Interactiu del Peix

El Centre Interactiu del Peix és un projecte especialitzat en el peix comercial amb una vocació educativa i divulgativa. L’objectiu del CIP és apropar el món dels productes pesquers, és a dir, el peix com a producte alimentari, al públic general y molt especialment als escolars de primària entre 8 i 11 anys. D’aquesta manera, es volen afavorir uns hàbits alimentaris saludables amb la presència suficient de peix ens les dietes dels infants i també les seves famílies. Per al curs 2010-2011, ja està previst que passin pel Centre 5.500 escolars, tot i que, per la seva temàtica generalista, la visita al CIP resultarà també d’interès a altres col•lectius com persones jubilades, associacions de consumidors, estudiants de batxillerat, universitaris, etc.

Un espai museogràfic atractiu i modern

El CIP es presenta al visitant com un espai museogràfic atractiu i modern, on, a través de la potenciació dels sentits i de diferents jocs, s’experimenta amb el món del peix i es recorren diferents escenaris que integren la cadena de comercialització.

El CIP s’estructura d’acord amb el recorregut que segueixen el peix i el marisc, des que es pesca fins que arriba a les taules de les llars i els restaurants. Un trajecte amb atractius recursos audiovisuals i propostes interactives que transporta al visitant per àmbits como el Port, la Llotja i la subhasta de peix, el Mercat Majorista de Peix de Mercabarna; i la venda detallista dels productes pesquers en els Mercats Municipals, supermercats i tendes.

El trajecte es completa amb dues àrees més: “El peix a casa” – on es mostren maneres de menjar el peix-, i “La Dieta Mediterrània” que explica els beneficis per a la salut del consum regular de peix a totes les edats. En aquest sentit, el Gremi de Majoristes de Peix compta amb l’estreta col•laboració de la Fundació Dieta Mediterrània.