Els infants que visiten el CIP participen a l’activitat educativa “Creix amb el Peix” que promou els bons hàbits alimentaris

El Centre Interactiu del Peix (CIP) tanca el seu cinquè aniversari a ple rendiment i la visita de 29.500 alumnes

L’efecte de “Creix amb el Peix” arriba també a les famílies que incrementen el consum de peix en un 23%

15/07/2015.

Barcelona, juliol 2015.- El Centre Interactiu del Peix (CIP) de Mercabarna celebra el seu cinquè aniversari i ho fa amb un balanç especialment satisfactori. Així ho demostren la visita de 29.500 escolars, la concessió de dos guardons i la consolidació del CIP com un referent en la divulgació dels productes de la pesca, únic a Catalunya. La visita dels infants al museu s’inscriu en l’activitat educativa “Creix amb el Peix”, que promou el bons hàbits alimentaris amb una presència regular de peix a la dieta. “Els infants esdevenen prescriptors a les seves llars i, aquest curs, les famílies dels nens i les nenes participants a l’activitat han incrementat el consum de peix un 23%”, expliquem els responsables de la iniciativa del Gremi de Majoristes del Mercat del Peix (GMP).

El Gremi de Majoristes del Mercat del Peix (GMP), amb la col·laboració de Mercabarna, posava en marxa l’any 2010 un projecte únic a Catalunya, un espai museogràfic dedicat als productes pesquers amb vocació divulgativa. El centre mostra de manera innovadora el recorregut que fa el producte des de la seva captura fins que aquest arriba a les taules de llars i restaurants. Paral·lelament al Centre Interactiu del Peix, des del GMP s’impulsava el programa educatiu “Creix amb el Peix”, dissenyat per un equip professional format en Biologia, Ciències Ambientals i Pedagogia.
            En aquests cinc cursos, han participat a la iniciativa un total de 29.500 nens i nenes d’entre 8 i 11 anys. “Creix amb el Peix” va tancar el curs 2014-2015 amb un rècord d’alumnes participants, superant per primera vegada els 6.000 (concretament 6.080 alumnes), procedents de 121 centres educatius catalans. Durant aquest curs s’han celebrat 256 sessions de l’activitat amb els seus tallers d’alimentació corresponents. Per al curs, 2015 -2016 ja s’han reservat el 80 % de les places.
            L’activitat educativa té lloc a tres escenaris diferents a l’entorn del Mercat Central del Peix de Mercabarna. S’inicia amb la visita al Centre Interactiu del Peix. Continua amb l’estada a una empresa de manipulació de peix i acaba amb un dinar saludable a base de diferents varietats de peix, al mateix Mercat.
           Tot i que el gruix dels visitants del CIP són els grups escolars, en aquests anys també s’ha obert el centre a famílies i col·lectius específics com estudiants universitaris, grups de gent gran i professionals del sector, entre d’altres. Des de la seva obertura més de 30.000 persones han passat pel CIP.

Una iniciativa premiada.

El Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix ha esta guardonat en dues ocasions per aquestes iniciatives. El mes de maig de 2014, el GMP rebia el Guardó de la Pesca Catalana 2014 en reconeixement a la tasca en favor del sector pesquer català que fa el Centre Interactiu del Peix (CIP). D’altra banda, el GMP era mereixedor l’any 2013 el “Premi a la Millor Iniciativa Comercial”, en la categoria “Iniciativa Sectorial” pel programa educatiu “Creix amb el Peix”.

Patrocinadors i col·laboradors.

Els patrocinadors i col·laboradors fan possible en bona part el manteniment i millora del CIP i el desenvolupament de l’activitat educativa “Creix amb el Peix”. Els patrocinadors i col·laboradors del CIP són: la Generalitat de Catalunya, el Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, el Fons Europeu de la Pesca, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l##Asociación Nacional de Mayoristas de Pescado en Mercas (Anmape), la Asociación Productores Mejilloneros Cabo Cruz, Bon Preu, l’Obra Social “La Caixa”, la Fundació Dieta Mediterrània, Gremi de Peixaters de Catalunya, el Banc de Sabadell i la Cambra de Comerç de Barcelona, Norge, Frimercat, Torné y Cia, Orange i Transports Kartin SL.