Concedit per la Generalitat de Catalunya en el marc de la fira Seafood

El Gremi de Majoristes del Peix de Mercabarna, distingit amb el Guardó de la Pesca Catalana pel Centre Interactiu de Peix (CIP)

Des de 2010, cada curs 7.000 nens i nenes visiten el CIP entre d'altres col.lectius

24/09/2014.

Barcelona, setembre 2014. Avui dimarts, dia 23 de setembre, a les 17h, i en el marc de la Fira Seafood, el Gremi de Majoristes del Peix de Mercabarna (GMP) rebrà el “Guardó de la pesca catalana” pel Centre Interactiu del Peix (CIP), espai museogràfic dedicat a la divulgació del món del peix i els productes pesquers. La distinció, concedida per la Direcció General de Pesca i Afers Marítims de la Generalitat de Catalunya, serà lliurada pel Conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi natural, Josep Maria Pelegrí. Aquest premi reconeix les actuacions a favor del sector pesquer català per a l’any 2014. El Centre Interactiu del Peix, CIP, impulsat pel GMP amb la col·laboració de Mercabarna, és un espai museogràfic singular, únic a Catalunya, que mostra el recorregut del peix i el marisc des que es pesca fins que arriba a taula de llars i restaurants. Inaugurat el juny de 2010, cada curs visiten el centre 7.000 nens i nenes d’entre 8 i 11 anys, entre d’altres col·lectius.

Aquest és el segon guardó que rep el Gremi de Majoristes del Peix de Mercabarna per les iniciatives desenvolupades per a la promoció dels beneficis del consum de peix entre els nens i nenes i les seves famílies. L’any passat el GMP rebia de mans del president de la Generalitat, Artur Mas, el “Premi a la Millor Iniciativa Comercial en la categoria de Millor Iniciativa Col·lectiva Sectorial”. En aquella ocasió la distinció va ser per la implementació dels programa educatiu “Creix amb el peix”, on s’inclou la visita al Centre Interactiu del Peix.

El president del GMP,

Leandre Serra, assegura que “des del Gremi ens sentim orgullosos de què el nostre compromís amb la societat, especialment amb els infants i els joves, compti amb aquest nou reconeixement”. I afegeix que “la nostra voluntat era crear un punt de referència a Catalunya en la divulgació dels productes pesquers i els guardons ens mostren l’encert de la iniciativa que des del Gremi vam endegar amb esforç i il·lusió”

El suport de les entitats. Patrocinadors i col·laboradors

El Centre Interactiu del Peix és una iniciativa impulsada pel Gremi de Majoristes de Peix de Barcelona i Província (GMP), amb la col•laboració de Mercabarna. El projecte compta amb els suport d’entitats públiques i privades que hi col•laboren.

Així doncs, les administracions públiques que participen en el CIP són: el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, l’Agència Catalana de Consum, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, el Fons Europeu de la Pesca, el Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i la Diputació de Barcelona. Les entitats privades, implicades en aquest projecte són: la Asociación Nacional de Mayoristas de Pescado en Mercas, la Asociación de Productores Mejilloneros Cabo Cruz, Bon Preu, la Cambra de Comerç de Barcelona, el Consejo de Productos del Mar de Noruega, la Fundación Dieta Mediterránea, el Gremi de Peixaters de Catalunya, l’Obra Social Fundació “La Caixa”, Banc de Sabadell, Caprabo, Frimercat, Orange, i Torné i Cia.